Het vertrek komt HEEL dichtbij....

17 maart 2009 - Breda, Nederland

17 maart… Over 3 weken komen we aan in Buenos Aires en gaat onze grote droom in vervulling! Op het moment zijn we erg druk met de voorbereidingen. Fijn dat we daar nu echt mee aan de slag kunnen en dat het niet alleen in ons hoofd blijft zitten.. Nou ja, vooral in Majo’s hoofd, want Daan z’n hoofd is meer een zeef.

Twee weken geleden hebben we inentingen gehad. We hebben allebei wat last gehad van de gele koorts. Daan heeft echt koorts gehad. Majo voelde zich vooral niet lekker en de ontsteking in haar mond werd steeds erger. Ook zijn we al malaria pillen aan het slikken. Je weet het nooit hier in het subtropisch Nederland… Nee hoor, het is op proef. Zodat we weten hoe we op deze pillen reageren. Je kan er namelijk van gaan hallucineren, vreemd dromen, depressief worden en zelfs psychotisch. Dat kun je beter thuis proberen, dan ergens in de rimboe, zei de reisarts wijs.

Pfff, het gaat allemaal wel heel snel. Als ik door mijn agenda blader, zit ik zo in juni. Dan kan ik niet afspreken, want dan zijn we al een maand weg!! Dit weekend ook een aantal ‘lonely planet’ documentaires gezien. Zo onwerkelijk dat we over een maandje daar ook zijn en het met eigen ogen zien, met eigen oren horen en met eigen neus ruiken. We hebben er super veel zin in!!

En we hoeven alleen nog maar leuke en gezellige dingen te doen tot die tijd, waar we ook naar uit kijken.

Dit weekend hebben we het nog tegen elkaar gezegd. Wat hebben wij een geluk, dat we dit op deze manier zo enkunnen doen. We boffen dat we op deze manier onze droom kunnen waarmaken!

1. Jeanne:
    3 maart 2009
    Hoi,

Leuke site en en een nog leukere foto!!
    Ik hoop vaak van jullie verhalen, belevenissen te genieten! En dat het een echte droomreis mag worden!!!

mam
  2. ineke:
    31 maart 2009
    fijn dat me mogen mee genieten van jullie reis, maak er iets heel bijzonders van je reis en van je site natuurlijk gr tante ineke p
  3. Tante Rita:
    Lieve Marjolijn en Daan,

Super super gaaf dat jullie deze droom waar kunnen gaan maken!! Echt waanzinnig!! Ga heerlijk genieten en schrijf vooral heel vaak en maak veel heel veel foto's zodat wij hier helemaal met jullie mee kunnen genieten!! Hele super waanzinnige reis, geniet en wees vooral ook voorzichtig!! Zien jullie wel heel graag heelhuids en vol verhalen terug!!!

Lieve groetjes xx
  4. Jasmijn & Dito:
    Hi Majo en Daan!

Ontzettend leuke site!
    Maar nog zijn jullie niet weg...
    Ik probeer jullie de laatste dagen al te bellen, maar jullie zijn er nooit. En sinds vandaag hebben jullie (denk ik) alle tel. afgemeld.
    Dus waar kan ik jullie bereiken??!!! (Het kan natuurlijk ook aan mij liggen en bel ik het verkeerde gsm-nummer.)
    Sms/ stuur een e-mail waar en wanneer ik jullie kan bereiken.

Veel liefs, Jasmijn
  5. Maarten:
    Ha Schwester en Herr Tol,
    Wel relaxed dat jullie 4 maanden kunnen bijkomen van het familieweekend.. ;) Ik zal de verhaaltjes zeker blijven volgen!! Halleej
  6. Renée Tol:
    Lieve Majo en Daan,
    Vind het allemaal zeer spannend wat jullie gaan doen,maar heerlijk dat ik mee kan kijken over jullie 'schouder'!

Veel liefs,Mam
  7. immy:
    WAUW!
    Wij zullen jullie site zeker in de gaten houden en mee-genieten van alle verhalen en foto's!
    Heel veel plezier en geniet er zo veel en zo hard mogelijk van! :D
    Liefs!
  8. Tim:
    Joow Zuster en Daan

Echt een vette site,
    ben zeker van plan het allemaal te volgen,
    ennuh met het skypen moet je oppasen, want straks staat Daan daar voor de webcam: 'das een rare foto van je moeder' net als in die kpn reclame :P ghagha

Ciao!
  9. Roos:
    1 april 2009
    Hee broeder und schwiegerschwester!
    Wens jullie heel veel plezier! Geniet ervan en pas goed op elkaar!(Zag dat mama dat nog niet gezegd had, dus tja dan zeg ik het maar!)
    Ben stikjaloers!

Enneh...Daan (Oom Roel) paspoort mee!

Roos
  10. meurdy:
    2 april 2009
    Ik kan je zeggen dat de tijd gaat vliegen als je ff op weg bent, dus geniet van elk moment!!!!
    Ow en die malariapillen vallen allemaal best mee ;)
    nog geen rare dingen gezien/meegemaakt/gedroomd :D
    GOEIE REIS
    x MaaikenRob
  11. Steve:
    3 april 2009
    Brilliant idea Have fun you guys ...

I can't wait to see the picture and read your comments.

Good luck & Take care

nb: I'm impressed I can still understand everything ...

Steve and The Boss
  12. ria uit waalwijk:
    4 april 2009
    Hallo Marjolijn en Daan,

heel veel reisgenot in alles wat zuid-amerika zal bieden, kijk goed uit, ik zal jullie verhalen volgen goede reis en tot de volgende keer,

houdoe Ria.
  13. Marieke Z:
    5 april 2009
    Hee! Super dat het gaat beginnen voor jullie! Alvast heel erg veel plezier gewenst en ik zal jullie site zeker in de gaten houden. Enjoy yourselfs darlings!

x Marieke
  14. OME JOHN EN TANTE INEKE:
    5 april 2009
    Lieve Marjolijn en Daan,het is nu bijna zover,ook wij willen natuurlijk jullie een supertijd toewensen daar in zuid-amerika,ga er vooral van genieten,pas goed op elkaar en wij volgen jullie natuurlijk via deze mooie site. liefs ook van de kids.
    kus john en ineke
  15. Jannemijn:
    6 april 2009
    Jeuheu! Ook ik kan jullie nu gaan volgen ;)

Tot woensdag!
  16. Sjaak:
    7 april 2009
    nou daan, en Marjolijn, heel veel lol da(a)n maar.
    Enne je snapt dat je met deze blog ook gewoon wel een beetje online account manager blijft
    maak wat mooie plaatjes enzo.
    amuseer je en veilig weer terug!
    Dr.T
  17. Bren:
    Lieve Majo en Daan,
    Nog een paar nachtjes slapen en dan is het zover!
    Heel erg leuk om jullie reis te kunnen volgen via deze site. Kijk uit naar jullie verhalen en foto's.
    Geniet lekker samen!
    Liefs Bren
  18. gerben:
    Have fun.
    Ga je Patagonie nog vereren met een bezoekje?
    Of laat je het links liggen waar het vanuit hier gezien eigenlijk ook al wel ligt.
  19. yvonne verbeek:
    9 april 2009
    Hoi Daan en Majo,
    Ik zie jullie nog zitten aan de grote tafel met een blos van spanning of het zal gaan lukken deze reis te maken .... wat fantastisch leuk dat het nu al gaat gebeuren ! Heel veel plezier, een goeie reis, veel groeten ook van Jan en geniet van alles wat je mee mag maken !

groetjes
    Yvonne
  20. jacq:
    Hee Majo en Daan banaan!

Past alles in de tassen? Ik vind het zo spannend en leuk voor jullie, wiehoe! Goede vlucht!
    xxx Jac
  21. Nelly:
    10 april 2009
    Vandaag gaat de wereldtrektocht dan echt beginnen. Een goede vlucht toegewenst naar Rome en Buenos Aires (Spaans voor goede luchten). Daarna even oriënteren en akklimatiseren. Dat moet wel lukken want het is de meest Europese stad van Zuid-Amerika. Ik ga jullie reis met plezier volgen.
  22. Rian:
    Hoi samen,
    Een hele goede reis toegewenst, geniet er samen van,ben benieuwd naar de eerste ervaringen!
    Groetjes Rian
  23. Karlijn:
    10 april 2009
    Ik wilde jullie een supergave reis wensen!! Ik ben nog steeds stinkend jaloers... Ik ga jullie site volgen en ben benieuwd naar alle avontuurverhalen! Geniet vooral en doe voorzichting!

Groetjes Karlijn (OCB, CIE-collega)