Aangekomen in Buenos Aires!

11 april 2009 - Buenos Aires, Argentinië

We zijn er. Het is echt heel erg onwerkelijk. Maar we zijn er!! Zo goed als heel (maar wel gebroken) aangekomen in Buenos Aires.
Eerst hebben we in Bruxelles gedag gezegd aan ons uitzwaai-comité wat voor de gelegenheid met ons was afgereisd naar de hoofdstad van onze zuiderburen. Iedereen wenste ons natuurlijk het beste toe en dé tip die we meekregen was: niet vergeten te genieten.

Na het gedagzeggen kon wat ons betreft de reis beginnen… Helaas moesten we nog even wachten met op avontuur gaan, want onze vlucht naar Rome had vertraging. Hierdoor waren we enigszins ongerust en Daan is gaan vragen of dit voor ons problemen zou opleveren. Eerst aan een stewardess die moeilijk begon te kijken, maar het zou navragen. De steward, waar Daan nog eens ging vragen, nadat we niets meer hoorde, lachte en zei ons dat we dit ‘no problemo’ was. Nadat we, later dan onze boarding time voor de volgende vlucht, landden en in een bus (die niet wilde vertrekken) stonden, schoten we toch wel erg in de stress. Uit de bus zijn we gaan sprinten. Nieuw weetje over het vliegveld van Rome: dat is GROOT! Elke keer stond de gate aangegeven en moesten we weer een hoekje om. Na een halve marathon moesten we een metro nemen. Hierna weer gangen doorgerend, laatste hoekje om… Bijna bijna….kwamen we (inmiddels buiten adem) bij de douane. Hier stond, zonder overdrijven, een rij van zo’n 100 mensen!!! Ons stresslevel piekte hier. Na even denken zijn we vooraan in de rij gaan vragen of we daar mochten aansluiten, omdat we anders onze vlucht zouden missen. Een paar aardige gasten, van onze leeftijd, vonden dit gelukkig geen probleem. Hierna nog een aantal gangen door gerend (echt waar, er leek geen eind aan te komen), kwamen we onder engelengezang (of was dat alleen in ons hoofd) aan bij de gate. Goed bezweet (heel fijn als je nog 14 uur in het vliegtuig moet zitten) kwamen we aan in het vliegtuig. De vlucht is verder goed verlopen. Ook op het vliegveld verliep alles soepel; de bagage kwam netjes naast elkaar op de band langs. En bij de aankomsthal stak ergens ‘Daan Tol’ boven uit en werden we vervolgens lekker met de taxi naar het hostel gebracht.

Een super leuk ‘artistiek’ hostelletje wat er gemoedelijk uitziet, was de eerste indruk van ons allebei. Maar om 9u ‘s ochtends, kun je natuurlijk niet meteen je kamer in. Gelukkig mochten we onze bagage op een veilige plek zetten en konden we aanschuiven voor het ontbijt (heerlijke ovenverse broodjes met zoete jamtroep). Fijn om even bij te komen.

Na een schoenenwissel en een geïmproviseerde opfrissessie, stapten we het zonnetje Buenos Aires tegemoet. Heerlijk weer!! Op naar Plaza de Mayo :D. Waar we wat te drinken wilden gaan kopen en in het park liggen. Daar aangekomen bleek dat de enigen die in het park lagen, de mensen waren die in het park wonen…Dan maar op een houten bankje in het zonnetje genieten van een colaatje. Ook niet verkeerd. Daarna nog wat rond gestapt, om de stad een beetje te leren kennen, te voelen, te ruiken en te ervaren. Aan alles merk je dat Buenos Aires een wereldstad is. Een mengelmoesje van Europees en indiaans uitziende mensen loopt er rond. Verder doet de stad erg Zuid-Europees aan.

Nu liggen we lekker gedoucht op ons bedje in het hostel, klaar voor de siësta. Daan liet daarnet een dikke scheet onder het motto: dat is pas Buenos Aires (goede lucht). Dus we voelen ons, in ieder geval in het hostel, al aardig thuis. Het besef dat we aan de andere kant van de wereld zijn, dringt nog niet helemaal door...

We willen iedereen nog heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes van de afgelopen dagen!!

Daan en Majo

1. Roos:
    11 april 2009
    He lieverds!

Wat vet om lezen! Ik weet precies waar jullie zijn geweest en das ook heel maf!

Heel veel plezier! Lekker pasen vieren daar!

Dikke kus,

ROOS
  2. OME JOHN EN TANTE INEKE:
    11 april 2009
    hoi marjolijn en daan,nou nou, het is al meteen spannend,maar gelukkig zijn jullie er,even lekker bijkomen nu, en wennen ,zo ver van huis, ga lekker genieten, wij reizen een heel klein beetje met jullie mee door jullie reisverslagen te volgen.
    heel veel plezier. liefs ome john tante ineke en natuurlijk van al de kids.
  3. thomas (der bruder):
    ha mazzelpikkies,
    mooi dat jullie heelhuids ,helaas wel enigzins bezweet(dat kan echt stinken!!:D), zijn aan gekomen! is het geen fijn gevoel om te weten dat je waarschijnlijk de grootste stress piek al hebt gehad in rome?! was toch nog best spannend als ik dat zo lees. met veel jaloezie zeg ik:veel plezier in de "mooie lucht" en de rest van de reis natuurlijk. doe alle mensen maar de groeten van mij en zeg maar dat ik er over een paar jaar misschien ook wel even langskom.
    groetjes, de middelste maar ook de gaafste,knapste en coolste broeder
  4. C en Rob:
    He Kinders,

Vanaf de bank met druilerig weer achter de ramen lezen we met enig jaloers onderbuik gevoel jullie verhaal. Ik ben blij dat de Tol zich direct thuisvoelt, en zijn odeur verspreidt waar het maar kan.

Nog even ter herinnering aan het gene wat jullie achter laten bij ons en waarschijnlijk binnen enkele dagen proberen te verdringen:

40 urige werkweek; zomers met als top temperatuur 23 graden; Ninchen; Files; 'lekker' klussen met plinten.

Zo, je weet weer waar je het voor doet.

Veel liefs van ons; GO RIVERPLATE!!!!

Bel maar als je in de buurt van Belize bent dan kom ik langs!

xx

Rob (en C)
  5. Iris:
    12 april 2009
    VROLIJK PASEN in het zonnetje gewenst :)
    Jullie genieten al met volle teugen, goed zo!
    Ga nog meer genieten van al het moois dat jullie gaan tegenkomen.
    Heel veel liefs en dikke knuffel Iris
  6. Jeanne:
    12 april 2009
    Nou Marjolijn en Daan, ik kan me een heeeeel klein beetje voorstellen hoe jullie je gevoeld hebben daar in Rome, we mochten in de auto nog wel zeggen,dat we zo'n hekel hebben aan "alles op 't nippertje!!" Maar gelukkig, alles goed nu, geniet ervan en tot skyps!

mam
  7. Jasmijn & Dito:
    Halihalo!

Fijn dat jullie zijn aangekomen!
    We wilden alleen even zeggen dat we gisteren (en eergisteren) bij Frankowitsch waren en bijzonder lekkere broodjes hebben gegeten!!

Groetjes uit Graz van Maartje, Flip, Dito en Jasmijn
  8. Suzanne en Guido:
    Ha lieve Majo en Daan,
    Terwijl ik zit te genieten van jullie 'presentje' voor Nerd Suus, lees ik vol jaloezie jullie verhaal. De enige dingen waar ik niet jaloers op ben zijn de stresspiek in Rome en de buenos aires van Daan, voor de rest klinkt het allemaal nu al heerlijk!
    Geniet ervan!
    Kus, Suus (ook van Guido)
  9. Ellis:
    12 april 2009
    Hoi Daan en Marjolijn. Jullie eerste verhaal klinkt nu al helemaal goed. Als ik dat zo eens lees, gaan jullie daar een mooie/gezellige tijd tegemoet. Geniet er samen van. Ik volg de verhalen op jullie site.
    groetjes Ellis
  10. Maarten:
    Ha Huisbazen,
    Ben blij dat jullie ondanks de rush in Rome toch op tijd en heel zijn aagekomen. Zuster, kon je Daan een beetje rustig houden gedurende het gestress? Over jou maak ik me natuurlijk geen zorgen, want ik weet dat jij in dit soort situaties de rust zelve bent..
    Viel spass nog in Buenos Aires!! Jaloerzie omringt mij!
    Gegroet,
    Je ruigste broer die daar niet zo mee te koop loopt als die andere.

Ps: mochten jullie -om watvoor reden dan ook- eerder terugkomen, dan ben je natuurlijk ook uitgenodigd voor de schuimparty as vrijdag in de Doenradestraat!
  11. Ro en Jo:
    13 april 2009
    Wat een ontspannen begin van de reis, ahum. Maar gelukkig zijn jullie veilig aan gekomen! Ondanks dat jullie ons besprenkelen met jaloezie, zullen jullie de oer Hollandse maaltijden gaan missen :) Ennuh, komen de Spaanse lessen van pas??
    @ Mayo, dat Daan maar niet teveel Buenos Aires momenten mag krijgen, dan lijkt het net of je met Ninchen op pad bent haha! Xx
  12. paco:
    13 april 2009
    mooi dat alles toppie is, al zou ik uiteraard niet willen ruilen want wat gaat er nou boven het mooie bredaase leven?! veel plezier vandaag bij river plate en mayo: succes met daan zn geurtjes! xx
  13. Liesbeth Bisschop:
    14 april 2009
    Hoi Marjolijn, fijn van je te horen. Heerlijk zo'n reisverhaal met alle stress en ontspanning daarna.
    Geniet maar lekker met z'n tweetjes.
    Hartelijke groeten en veel plezier. Liesbeth
  14. Loukie:
    14 april 2009
    Hi scheetjes (niet te letterlijk Daan:))!

Wow, wat een hoop mensen die jullie reis op de voet volgen!
    Heerlijk dat jullie er zijn en dat jullie nu kunnen gaan genieten na zo'n stressy reis!

Dikke kus,
    Loukie
  15. Jasper:
    14 april 2009
    Goed bezig luitjes. Geniet er lekker van.

X
  16. Renée Tol:
    15 april 2009
    HEB JULLIE GEMIST ALS DANSPAAR!GENIET VERDER!!!
    LIEFS
  17. immy:
    15 april 2009
    (vanuit een warm kantoorhok...)
    JOEHOEEEE! nu al veel meegemaakt zo te lezen! ;)
    Nu kan het genieten pas echt beginnen!
    Veel plezier!
  18. Levi:
    Heej Daan en Marjolijn,

Dat klinkt ernstig fijn! Gelukkig heb je na de stress even de tijd om bij te kijken. Ik zal zo af en toe jullie berichten lezen om inspiratie op te doen! Ben heerlijk jaloers, en wens je dan ook een te gekke tijd toe. Heel veel plezier.

Mzzl Levi
  19. jacq:
    16 april 2009
    hee majo en daan,

Wat een stress met die vlucht. Italianen zeggen niet voor niets: festina lente (haast je langzaam..)
    Geniet van la vida buena en ze laat ze een poepie ruiken daar!
    xx
  20. Ria Theeuwes:
    17 april 2009
    He Marjolein en Daan.
    Wat leuk voor jullie z'n reisje om de halve wereld.
    Ik blijf jullie zeker volgen vanuit een nat chaam heel veel groetjes en een fijne tijd daar
  21. Astrid:
    18 april 2009
    Hey Majo en Daan,

Dat klinkt heerlijk dat zonnetje in Buonos Aires. Die enorm lange (en stressige) vlucht hoeven jullie de komende maanden even niet meer te maken gelukkig. Geniet er enorm van!

kus Astrid
  22. Rian:
    20 april 2009
    Hoi Marjolein en Daan,
    Wat een prachtige foto's!
    Fijn dat we kunnen meegenieten....
    Geniet ervan samen!
    Groetjes Rian