ChillyWillyVanillyBilly!!!!!!!!!

6 mei 2009 - Pucón, Chili

Nadat ik net een houtblok weer op het knisperende haardvuurtje heb gegooid in onze nieuwe kamer in Chili, gaan we weer even de laatste avonturen van Majo & Daan bekijken. In dit fantastische land hebben ze namelijk nog nergens centrale verwarming. Dus als wij het koud krijgen in de kamer gaat Daan naar buiten met een bijl om blokken in ministukjes te hakken voor de mini-houtkachel in de slaapkamer. Het is hier net 'Little house on the prairy'.... Heerlijk is wel, dat het overal in dit dorp (Pucón) naar openhaard ruikt!

Maar over de laatste dagen in Argentinie: We zijn fietsen gaan huren en hebben in de omgeving van Bariloche een ontzettend mooie fietstocht gemaakt. Dat landschap daar is echt HEEL mooi, het was een stuk groener dan het zuiden van Argentinië en daarnaast overal grote meren. Het lijkt nog het meeste op Canada. Het fietsen zelf werd door ons in twee stukken verdeeld: het leuke stuk en het minder leuke stuk, ofwel downhill of berg op.... Dat zijn wij namelijk niet gewend in Nederland. Als je een dikke mountainbike huurt met 24 versnellingen en je moet alsnog bergop lopen...dan weet je dat het TE steil is (of we hebben beiden een hele slechte conditie...). Na de fietstocht hadden we nog net genoeg tijd om naar Cerro Campanario te gaan, vanaf deze heuvel/berg heb je volgens National Geographic één van de mooiste uitzichten van de wereld. We konden naar boven lopen of lekker de stoeltjeslift nemen als een stel bejaarden...na de slopende fietstocht besloten wij lekker met de stoeltjeslift te gaan. Alleen staat het wat minder stoer tegenover onze nieuw opgedane trekking-vrinden uit Deutschland.

We hebben namelijk in de Bus of HELL twee Duitsers ontmoet, die ook nog in Bariloche in hetzelfde hostel sliepen. En dat schept dan toch een band. Dus af en toe zijn we samen wat gaan doen. We zijn de dag na het fietsen, samen met hen een auto gaan huren om de buurt te gaan verkennen. Heel erg gezellig was het! Zij zijn 3/4 maanden nu onderweg en gaan in totaal twee jaar op wereldreis! Er is natuurlijk altijd baas boven baas....haha. Ze houden ook een site bij die wij aan de rechterkant van de pagina hebben gelinkt: www.gnomads.de. We hadden gelukkig de fietsen de vorige dag op de juiste dag gehuurd, want deze dag hadden we ontzettend slecht weer. Bij een viewpoint dus snel naar buiten rennen voor wat foto's en snel weer terug de auto in om het weer warm te krijgen.. Die avond hebben we buskaartjes gekocht om naar het volgende land te gaan: Chili!

Wat ons meteen opviel toen we Chili binnenreden is dat het een ontzettend GROEN land is. Overal waar je kijkt is het groen.. We kwamen 's avonds aan in een heel klein maar gezellig hostel > hadden we expres zo geboekt, want in Bariloche zaten we in een erg groot hostel met de nodige nadelen (veel lawaai/dom personeel/bedbug-spray/slecht eten...). Hier in Pucón waren we de enige gasten in het hostel...HEERLIJK! Allereerst hebben we onszelf maar getrakteerd op een biefstuk met friet, aangezien het eten in het hostel hiervoor zo slecht was. De biefstuk & friet kosten ons hier het luttele bedrag van, schrik niet, VIER euro!!!! Majo & Daan houden nu al van dit land.... De volgende ochtend konden we de mega-vulkaan erg goed zien door het goeie weer. Bij de foto's kun je een mooie selectie bekijken.

Volgens Majo hadden we in Argentinië een hoop 'jongens-dingen' gedaan: bergen beklimmen, mountainbiken, voetbalwedstrijd bekijken, bier drinken, etc.) en nu vond ze het tijd voor een 'meisjes-activiteit'! In de bus naar Chili toe werd de film van Sex and the City gedraaid, dus de buschauffeur werkte hier goed aan mee.. In Pucón zijn er door de vulkanen ook veel thermale natuurlijke baden! We hebben de hele dag, praktisch in ons eentje, in heerlijke hete thermale baden gelegen die toebehoorden aan een chique hotel...HEERLIJK!

Vandaag zijn we in de omgeving gaan wandelen, en we zijn tot een ontdekking gekomen: Majo's humeur is omgekeerd evenredig met het landschap, stijgt het landschap: dan daalt Majo's humeur en daalt het landschap dan stijgt Majo's humeur...haha. Echte hikers zullen we dan toch ook nooit worden..veel te vermoeiend..
Morgenavond gaan we weer lekker in een bus zitten, we gaan namelijk naar het Venetië van Zuid Amerika: Valparaiso (bij Santiago linksaf).

Dat was het weer!

A luego

Majo & Daan

1. Marijn Knibbeler:
    7 mei 2009
    Heel goed Majo, ook wat meisjesdingen doen! Heerlijk therminale baden, wat ziet dat er relaxed uit. Beter dan mountainbiken (al kan dat natuurlijk ook leuk zijn als je de berg afgaat idd)

Nou geniet daar van de rust die je nu hebt!

Liefs Marijn
  2. Suzanne en Guido:
    7 mei 2009
    Hmmm klinkt erg fijn allemaal! Meisjesfilms, thermale baden, biefstuk met friet... Niks mis mee!
    Blijf genieten daar!
    Kus, Suus
  3. Ro en Jo:
    7 mei 2009
    Hallo Kinder, Wat heerlijk die meidendingen!! )Jongensdingen zijn ook gaof). Ziet er allemaal echt heel blits uit. Je hoort altijd veel verhalen over die landen, maar hebt er totaal geen beeld bij. Thanks to you hebben we die nu :) Wij gaan sparen! Dus Mayo, als ik het goed begrijp zijn al die maandagavonden zware BBB oefeningen voor niets geweest...Ik ga m'n abonnement opzeggen :) Besito grande!
  4. sill:
    hey,Don tollio en majo
    alles prima daar zo te lezen.ik ben stiekem toch een beetje jaloers dat zo daan nooit voor mij doen hout sprokkelen als ik het koud heb whahaha maar veel spas daar
    groeten uit het mooie tjaake kul (s.o.s. t.o.l stop h.e.l.p.. i.k. z.i.t...v.a..s.t. i.n. t.j.a.a.k.e stop)
  5. paco:
    8 mei 2009
    Daan waar ligt de sleutel van corsendonk want wij willen graag met zn alleen een weekendje tafelvoetballen?
    veel plezier daar nog maar dat zal geen probleem zijn. xx
  6. Roelemanski:
    9 mei 2009
    Ziet er weer prima uit. Blijf komen met die verhalen! Ben erg benieuwd wat jullie van Santiago vinden. Je zou kunnen overwegen om dagje te skiën vanuit daar, is maar 2 uur rijden ofzo, geloof ik.

Hoe gaat het met jullie Spaans?

Veel plezier en kus

Roel
  7. Rob:
    13 mei 2009
    ....

Hier is het ook mooi...(geweest)